lørdag den 27. juli 2013

Citron parfait.

Først på ugen, da varmen for alvor satte ind, lavede vi jo lidt forskelligt is. Jeg har allerede skrevet om Verdens bedste lakrids parfait og pistacie parfait.

Manden elsker kokos is, så det skulle vi selvfølgelig osse lave. MEN desværre blev den ikke særlig vellykket.  Den smagte ikke nok af kokos og krystalliserede også for os. Derfor kommer der ingen opskrift på kokos is i denne omgang. Men jeg skal se om jeg ikke kan finde en anden.

Jeg elsker citron. Og denne opskrift jeg har fundet frem minder utrolig meget om en frosset citronfromage i smagen, blød, fed og syrlig-sød på den helt rigtige måde.


Citron parfait.
4 per.
2 stk. Citron, skal og saft fra
5 stk. Æggeblommer
100 g Sukker
3 dl Piskefløde

Æggeblommer og sukker piskes hvidt og skummende. Fløden piskes til en blød skum og vendes sammen med æggeblandingen. Citronsaften og skallen tilsættes og isen smages til.

Parfaiten skal nu på frost. Enten i en ismaskine, men kan også sagtens indfryses i en form direkte i fryseren. I så fald skal der røres, i isen hver halve time, for at undgå den krystalliserer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar