fredag den 2. august 2013

Hyggelig søskende aften.

Min Mobber kiggede forbi med mine nye grydelapper, som hun selv har lavet. Hun er førtidspensionist og bruger meget tid på håndarbejde, hvilket jeg nyder godt af :O)
Er de ikke søde???

Grydelap gris :O)


Der er blevet vedtaget et nyt fænomen i blandt Mandens søskende. Vi skal ses lidt oftere til "søskende aftner", gerne med påhæng :O)

I går var vi hos os, eller de fleste af dem dukkede op. Vi skulle selvfølgelig have lidt at spise og Manden og jeg havde bestemt os for en nem menu, men inspiration i Italien :O))

Vi klargjorde det hele om formiddagen, så det bare skulle i ovnen senere, så  der var ingen (Læs MIG), der skulle stå og svede tran i køkkenet.:O)
 


Italiensk farsbrød er endnu en af de opskrifter jeg har taget med mig fra min læretid i Hovedkøkkenet på Odense Universitetshospital. Jeg vil ikke sige at jeg laver det ofte, men indimellem og det smager bare så godt. 

Her serveret med nye danske kartofler vendt i olivenolie, krydret med salt og citron peber og stegt ca. 50 minutter ved 200o
 



Italiensk farsbrød.
4 per.
80 g. Havregryn
250 g. Oksekød, hakket
250 g. Svinekød, hakket
1 stk. Æg
1 ½ tsk. Salt
1 g. Oregano
50 g. Løg, hakket
2 dl. Vand
20 g. Ost, revet
20 g. Persille, hakket
1 fed Hvidløg, knust

Kødet røres sejt med salt. Løg, oregano, krydderurter, ost og æg tilsættes og farsen røres godt. Herefter kommes havregryn i under omrøring og tilslut vandet, der tilsættes lidt efter lidt. Farsen skal have en passende konsistens, ikke for fast og ikke for blød. Nu skal farsen hvile i ca. 30 minutter i køleskabet. Farsen fyldes i en smurt franskbrødsform.

Farsbrødet steges ved 180o C til kernetemperaturen er 85 C.


Her ses den færdige tallerken. Farsbrødet serveret med nye krydrede ovn kartofler. Bønnesalat, filone brød, tzaztiki, og en helt plain tomatsauce krydret med løg, hvidløg, oregano, chili, salt og peber


Ingen kommentarer:

Send en kommentar