onsdag den 28. august 2013

Farseret blomkål.

Mobber og jeg har været i pluk-selv-frugtplantage, rigtig hyggeligt og så ligger den kun ca. 15 minutters kørsel væk, så den vil jeg helt sikkert benytte mig af hen over efteråret. Vi fik provianteret ca. 7 kg. Clara Friis pærer og 6 kg. Discovery æbler. Total yndlings-æble i Casa del Fangel. Så nu skal jeg eksperimentere lidt de næste dage :O)

Vi var afsted sent eftermiddag, så Manden og jeg havde forberedt mad om formiddagen. Vi elsker blomkål i alle afskygninger og denne gang blev det farseret. Vi fik TOMATSALAT, GROVE KARTOFLER og en sauce, lavet af "indmaden" af blomkålen og fond. Til saucen var det ikke nødvendig at jævne med mel. Blomkålen blev kogt til mos og fik en tur med stavblenderen og kogt ind for resten.

 

Farseret blomkål.

6 per.
2 port. FRIKADELLEFARS, smagt til med lidt ekstra salt
1 stk. Blomkålshoved (stort), i små buketter
2 pk. Bacon, i skiver


Farsen røres efter opskriften på frikadeller.
Ca. 1/3 af farsen kommes i bunden af et smurt ovnfastfad. Blomkålsbuketterne fordeles over farsbunden og resten af farsen fordeles over kålen. Farsen trykkes sammen, så eventuelle lufthuller fjernes og glattes derefter. Beklædes med bacon.


Steget ved 200o C i ca. 1 time.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar