torsdag den 1. maj 2014

Smuk orange chilisalt.

Chilierne fra sidste år, fik jeg jo aldrig gjort andet ved end at smide dem på frost. Jeg havde mange planer om, hvad de skulle bruges til, men som mange af Jer allerede ved, blev jeg jo akut, indlagt med hul i mavesækken og derfor blev mine efterårs planer sat på stand by.

Men i mit projekt hjemmelavede-krydderier, hentede jeg en pose af dem, og lavede dem til den smukkeste orange chilisalt.

Chilisalt.

100 g. Chili
350 g. Salt, groft

Salt og chili blendes til en glat masse. Den fordeles på en papirbeklædt bageplade.
Før tørring.

Tørres ved 50o (varmluft) i ca. 3 – 4 timer.
Der skal røres i blandingen ca. hver 20 minut. Brug evt. fingrene til at ”fnullre” det i mindre stykker.

Herefter afkøles det og kan evt. gives endnu en tur i blender eller morter, hvis de tørrede klumper er for store.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min egen opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar