lørdag den 29. oktober 2016

Pasta & spidskål i estragon-oste sauce.

En nem og lækker pastaret - du kan vælge at spise den som en selvstændig ret, måske lige med lidt lækkert brød til, eller bruge den som tilbehør - det gjorde vi - vi fik skønne røgede kålpølser til.

Faktisk så er denne en af de opskrifter jeg har liggende i arkivet. For tiden får nemlig kun lavet til årets JULEKALENDER. Men det er så pinligt for jeg fik aldrig skrevet andet end ingredienserne ind i dokumentet og jeg er ret sikkert på at jeg fik inspiration fra en anden madblog-kollega og ville så gerne sende lidt link-love, men jeg husker simpelthen ikke hvorfra inspirationen kom - så pinligt og undskyld til min med-mad-kollega.


Pasta & spidskål i estragon-oste sauce.
3 – 4 per.
150 g. Pasta, tørret – jeg brugte suppehorn
2 spsk. Olie
500 g. Spidskål – renset vægt
100 g. Løg
10 g. Hvidløg
200 g. Flødeost, naturel
½ dl. Kogevand fra pastaen
1 spsk. Bearnaise essens
½ spsk. Eddike - jeg brugte ESTRAGON EDDIKE
2 – 3 tsk. Estragon, tørret
1 dryp Akacie honning
Salt
Peber

Spidskålen halveres og stokken fjernes. Herefter strimles kålen fint. Løget pilles og hakkes fint. Hvidløget pilles og hakkes fint.

Pastaen koges efter anvisningen på emballagen i rigeligt vand. Når den er kogt al dente hældes vandet fra – husk at gemme lidt til ”saucen”.

Imens svitses løg og hvidløg i en stor gryde i olien, de skal ikke blive brune bare klare. Herefter tilsættes kålen og svitses med til den falder sammen. Flødeosten kommes ved, sammen med kogevand fra pastaen, dette smeletes inden pastaen vendes i, sammen med bearnaise essens, eddike og estragon. Retten varmes igennem og smages til.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: Vi fik kålpølser
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar