søndag den 19. april 2020

Madplan uge 17.2020


Og så blev det tid til endnu en madplan.

Denne uge glæder jeg mig til mandagens mad - pasta med pesto. Jeg ELSKER basilikumpesto. Hvert forår i marts måned, køber jeg et par potter frisk basilikum, som jeg planter om, så de får mere plads. Så bor de i mit køkkenvindue og jeg passer, plejer og gøder dem gennem hele sommerperioden. 

Jeg plejer at kunne holde os selvforsynende med pesto og tørret basilikum 💗


Mandag glæder jeg mig til, vi skal lave året første portion hjemmelavet BASILIKUM PESTO. Den bliver vendt med pasta og edamame bønner, vi får et stykke stegt kylling til

Det er nu sæson for asparges og da de kun er her kortvarigt, så skal det udnyttes. Tirsdag skal vi derfor have ASPARGESTÆRTE MED FARSBUND. Jeg laver en salat af spidskål, og hvad vi ellers har i køleskabet.

Onsdag laver jeg en stor portion MILLIONBØF, vi får kartoffelmos, stegte champignon & SYLTEDE RØDBEDER til.

Torsdag får vi rester af millionbøffen og svampe fra onsdag. Mosen bliver dog skiftet ud med spaghetti. Rester af millionbøffen ryger på frost, til en travl anden dag.

Fredag bliver det rester fra ugen. Er der ikke noget til overs, tager vi enten en rugbrødsmad eller henter noget take away.

Lørdag bliver det en lækker paneret kotelet, STUVET SPIDSKÅL & kogte kartofler - Nomme nom 😋

Søndag står den på kyllingeburger. Aldi har nogle frosne panerede kyllingeshnitzler, der er lavet af kyllingebrystkød. Vi får salat, tomat og agurk i, samt hjemmelavet hvidløgs aioli.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar