mandag den 20. juli 2020

Eddies 1 års fødseldag



Hvis du ikke gider læse om mine dyr, så hopper du bare ud og venter på, at jeg en af dagene, kommer med en ny og lækker opskrift 😀

I går var det 14 dage siden, EDDIE gav os en forfærdelig forskrækkelse. Jeg er først nu klar til at skrive om, hvad der skete.

Eddie-manden er blevet en flot stor dreng på 56 kg. Han beriger vores liv med tosserier og sætter vores tålmodighed på prøve. – mange gang hver dag 😂

Eddie 1 år gammel søndag den 5. juli 2020


Søndag, den 5. juli, fyldte han 1 år. 

Det var en god dag, han blev forkælet som han plejer og som altid når vores pelsbørn har første fødselsdag hos os, fik han hundelagkage.

Eddie & lagkagen

Men et par timer efter spisningen, lignede han en der var pludselig var gravid. Han var kuglerund, urolig og forsøgte at kaste op.

Jeg gik nærmest i panik og ringede med det samme til vores dyrlæge – Heldigvis var det A. - vores skønne faste dyrlæge, der havde vagt - af en eller anden grund er det altid hende der er på vagt, når vi en af vores pelsbørn er syge uden for normal åbningstid.

Hun var bange for at han havde fået en mavedrejning, så vi skulle mødes på klinikken med det samme. Jeg vidste ikke meget om mavedrejning, kun at det er alvorligt. Vil du læse mere om det, så kig HER.

Han fik sonde i maven og med det samme blev størrelsen på maven normal. Der blev taget røntgen og vi kunne se at maven var fuld, men intet indikerede at den var drejet – "bare" en meget fuld mave.

Han forsøgte selv at kaste op, så vi prøvede med brækmiddel, men intet skete. Maven svulmede igen op og han blev helt slap, så hurtigt fik han modgift og sonde i igen – og luften kom ud, så maven blev igen fin. Herefter sagde A at vi blev nød til at lægge ham i narkose og åbne ham op for at hjælpe maden ud. Det skulle gøres ved at masserer tarmene.

Hendes bagvagt kom med det samme og Eddie blev bedøvet. Nu han sov, forsøgte de en sidste gang at suge maden ud gennem sonden, men stadig uden held. Så jeg blev gennet ud – jeg kunne ikke at se på når de skar i ham. Dennis blev for at hjælpe med at få ham lagt til rette, inden han kom ud til mig – så var det kun at vente. Puuhhh tiden gik langsom. Jeg vil tro at han var i narkose omkring 1½ - 2 timer.

Desværre kunne maden ikke masseres ud, det var helt grødet og fast. Den maskine de brugte til at suge med, stoppede hele tiden – de forsøgte længe. Jeg husker ikke om A kom ud til os, eller hvordan vi fik at vide at de blev nød til at åbne hans mavesæk og tømme den.

Men efter den besked, gik det forholdsvis hurtigt. A kom ud og sagde at det var gået godt og de nu var ved at lukke ham.

Vi gik ind og stod foran vinduerne, hvor vi kunne se imens han blev syet sammen. Vi var hos ham, da han vågnede op og hjalp med at løfte ham over på opvågnings-tæppet. Vi sad hos ham og det var så dejligt, at han logrede med halen, da han hørte vores stemmer 💗

Eddie sover rusen ud  

Imens han var til opvågning, kom der en tæve ind til akut kejsersnit. Der var et par hvalpe mere end planlagt, de havde det ikke så godt, skulle ud ASAP og det skulle gå stærkt. Så imens Manden passede Eddie i et rum ved siden af, trådte jeg til og hjalp med at gnide små babyer rene og varme – det var en fantastisk oplevelse midt i al det turbolente 💗😍

Da der kom ro på klinikken igen, blev vi sendt hjem med specielfoder, masser af medicin og heldigvis en levende Eddie, jeg var flere gange undervejs ikke sikker på at vi ville få ham med hjem.

Da vi kom hjem, sendte jeg Manden i seng, sammen med Watson og Ejnar. Vi har soveværelse på 1. salen, så jeg valgte at Eddie og jeg skulle sove i stuen.

En times tid efter vi var kommet hjem, skulle jeg tilbyde ham lidt mad. Han havde sovet siden vi kom hjem, men dag jeg holdt skålen hen under hans næse, så vågnede madøret 😍 Han søgte selv vand, jeg skulle bare holde øje med at det ikke var for store mængder af gangen.

Patienten er kommet hjem og sover i sin i ungdomshybel (buret)

Efter et par timer fik han tisset og nu kunne vi falde til ro. Det blev til et par timers usammenhængende søvn.

Han var sløv om mandagen, men hvor blev jeg glad, da jeg gik i haven og fandt en Eddie-pølle, så vidste jeg at der var hul igennem 💩 😆 total optur over en pølle 😂

Vi sov endnu en nat på sofaen, men om onsdagen var patienten så frisk at vi både begyndte at gå små ture og sagtens gå op af trappen, så endelig kom jeg tilbage i egen seng.

Det var ti hårde dage. Der blev ikke lavet mange andre ting, end lige det nødvendige og nogle af tingene har været et show uden lige. Han skulle have mad 6 gange i vores vågne timer og da vi havde valg en bodystocking til ham, skulle den åbnes og lukkes hver gang efter tisning.

Vi kunne sikkert godt have valgt en skærm, men han har jo efterhånden et gigantisk hoved, så forestil dig en satellit, han ville rende rundt med. Og da han jo er et bumlehoved, ville vores hjem ikke komme hel ud på den anden side 😄

Han er fræk igen og mor skælder ud igen - alt er vist godt

En anden ting jeg skulle gøre hver dag, var at tjekke såret. Og da vi ikke kan få lov til at vende ham om på ryggen når han ligger ned, så måtte jeg jo HVER DAG lægge mig på gulvet under ham, med en lommelygte og tjekke sår 😁😂

Endelig var de 10 dage gået og han skulle have fjernet de 20 hæfteklammere. Så med Eddie i bilen og en pose med masser af slik til børnene, var vi forbi søde A. for at få dem fjernet. 

Så nu har Spaghetti-drengen et fint ar på ca. 25 cm. fra dillermanden og op mod brystet. Utroligt hvad mor-drengen vil gå igennem for at være ligesom moar – hvis du ikke har en ide om hvad jeg snakker om, så blev jeg i 2013 akut opereret for et 2 cm. hul i min mavesæk og har i dag det fineste ar på 20 cm. fra navlen og op mod brystet - har du lyst kan du læse mere HER

Eddie har det godt, vi er ovenpå igen og glade for han stadig er hos os 💗

Ingen kommentarer:

Send en kommentar