lørdag den 18. juli 2020

Madplan uge 30.2020


Så er næste uges madplan klar. Fra denne uge og fremadrettet, vil jeg forøge mig at udgive madplanen om lørdagen, så har du mulighed for at handle søndag, så du er klar til gå igang med planen mandag 😊

Vi henter stadig kartofler i haven og idag har jeg høstet de første bønner også - I 💗 it. Derfor spiser vi stadig mange kartofler og skal da også have bønnesalat i den kommende uge. 

Derudover har vi gang i oprydning af fryserene - de skal afrimes. Så planen afspejler hvad der der findes i mit kolde skatkammer, bl.a. kreativ brug af en lille rest bolognese og alle asparges-enderne skal bruges til suppe.


Mandag: Vi har en lille rest bolognese i fryseren som egentlig ikke er nok til et helt måltid til os begge, så derfor bager vi nogle kartofler og får det som BAGEKARTOFLER MED BOLOGNESE.

Tirsdag laver vi en PANERET SKINKESCHNITZEL med brasede kartofler, ærter & smørsauce.

Onsdag laver vi SAVOYKÅL MED PASTA & HAKKEBØFFER I TOMATSAUCE.

Torsdag bliver det en omgang SVENSK PØLSERET med ærter.

Fredag rydder vi fryseren for aspargsender. Dem gemmer vi altid, for der er så meget smag i, og giver den bedste ASPARGESSUPPE - vi får flutes til. 

Lørdag håber jeg at der er vejr til at grille. Vi har nemlig nogle lækre bøffer i fryseren. Jeg laver BALSAMICO KARTOFLER og BØNNE-ÆBLE SALAT til. 

Søndag: Rester fra ugen, rugbrødsmadder eller take away

Ingen kommentarer:

Send en kommentar