torsdag den 30. oktober 2014

Blomkålspizza bund

For laaaaang tid siden overtalt Lærke-musen mig til at prøve blomkålspizzaen. Hun var begyndt at lege lidt med LCHF. Hvor en af tingene er, at man skal undgå kornprodukter. Hun var blevet temmelig varm på denne bund og så måtte jeg jo give den et forsøg. Jeg kiggede på MADBANDITTENS blog, hvor jeg fandt opskriften.

Den smagte rigtig dejligt, mættede godt og et virkelig godt alternativ, hvis du vil undgå stivelse.  
Blomkålspizza med MOZZARELLA & CHORIZO til venstre.
Og med ARTISKOKKYLLING til højre.
Blomkålsbund til pizza.
1 stor bradepande
400 g. Blomkål, osse gerne stokken
2 stk. Æg
150 g. Ost, revet, - gerne cheddar
1 tsk. Oregano, tørret
1 spsk. FiberHUSK

Blomkålen rives fint -jeg brugte min Moulinex rivemaskine. Det blandes med æg, ost, oregano og FiberHUSK og røres godt sammen. Det fordeles ud i et tyndt lag, på en papirbeklædt bageplade. jeg brugte fingrene, det var nemmest.

Bages ved 230o i ca. 12 – 13 minutter eller til den er gylden.


Herefter kommes der tomatsauce, ost og det ønskede fyld på.


Og den bage igen 5 – 10 minutter til osten er smeltet.


Lad pizzaen køle lidt af inden servering, så hænger den bedst sammen.


TIPS: I stedet for 1 spsk. FiberHUSK, kan du bruge 2 spsk. Loppefrøskaller – osse kaldet HUSK.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: www.madbanditten.dk
FRYSEEGNET: ?? Det ved jeg faktisk ikke
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar