lørdag den 5. november 2016

Whisky sauce

Vi kender vist alle den købte udgave af en whisky sauce, hvor der kun skal tilsættes piskefløde. Jeg erkender gerne at jeg til tider godt kan finde på at smide en flaske i kurven, hvis det skal være nemt en dag eller jeg falder over et rigtig godt tilbud.

Der har længe stået på min "To-Try-liste" at jeg skulle prøve at lave min egne version, og endelig fik jeg mig taget sammen. Jeg Googlede lidt rundt på forskellige madsider, fandt frem til hvad der skulle i min udgave og det er den du idag får resultatet af. 

Vi fik en god BØF, SPRØDE OVNFRITTER og en SALAT til.



Whisky sauce.
Ca. 6 per
1 spsk. Olie
100 g. Løg
100 g. Tomatpure
3 dl. Kraftig oksefond
6 ½ dl. Piskefløde
¾ - 1 dl. Whisky
1 spsk. Timian, tørret – eller rosmarin
Salt
1 nip Sukker

Løget pilles og hakkes meget fint.

Olien varmes op i en gryde og løget sauteres heri, de må ikke brune, men blot blive klare.

Tomatpuréen tilsættes og svitses med. Whiskyen hældes på og koges op så alkoholen brændes af, hvorefter fond, fløde og timian tilsættes. Saucen koges op og småsimre i ca. 5 – 10 minutter, inden den smages til med timian, salt, sukker og whisky.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -
OPDATERET: Marts 2017

Ingen kommentarer:

Send en kommentar