mandag den 25. september 2017

Farsbagte grønsager

Idag skal du høre om en nem måde at få inkorporeret grønsagerne i familiens aftensmåltid, de er nemlig bagt sammen med kødet, så de er slet ikke til at komme uden om 😉 Det er en dejlig hverdagsret og servere du, ligesom mig OVNKARTOFLER til, så er der ikke meget arbejde i dette måltid.

Forberedning af grønsager er osse nemt, de skal nemlig bare være af den frosne udgave. De skal ikke tøes først, men blot hives direkte ud fra frost, vendes i pestoen inden de hældes i fadet og farsen fordeles over - nemt ikk´? 

Det er valgfrit hvilke grønsager du bruger. Jeg har brugt "Lækkert & nemt grønsagsbund" købt i Rema1000.

Farsbagte grønsager.
4 – 5 per.
500 g. Grønsager – fra frost
100 g. Grøn pesto - jeg brugte BASILIKUM PESTO
Salt

FARS:
500 g. Hakket svinekød
200 g. Løg
2 stk. Æg (M/L)
8 g. Fint salt
40 omg. på Peberkværnen
50 g. Hvedemel
½ - ¾ dl. Vand

150 g. Bacon – i skiver

Farsen røres:
Løgene pilles og hakkes fint. Disse kommes i en skål sammen med kødet og røres sammen – jeg bruger min røremaskine.

Æg, salt, peber og hvedemel tilsættes og røres godt sammen, hvorefter vandet tilsættes, af et par gange, til farsen har en passende konsistens, ikke for fast og ikke for blød.

Grønsagerne tages direkte fra fryseren. Brug din favorit blanding. Grønsagerne vendes sammen med pesto og et drys salt. Det kommes i et smurt fad - Mit var 22 x 30 cm. Og farsen fordeles henover. På toppen lægges baconskiverne.

Steges ved 225o i ca. 40 minutter.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Hundeveninde fra Facebook
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: OVNKARTOFLER & TZATZIKI
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar