mandag den 4. maj 2020

Madplan uge 19.2020


Jeg synes tiden flyver afsted og igen er det blevet tid til en madplan. Det bliver for os her i Casa Fangel en kortere arbejdsuge, da der er Store Bededag på fredag. Uhhmmm, så skal vi have varme hveder - jeg glæder mig. De er selvfølgelig også skrevet ind i planen.

Rigtig god uge til dig og dine 💗


Mandag laver vi en omgang kartoffelmos med pølser & løg til. Vi koger gulerod og knoldselleri med i mosen, for at få grønsager ind i måltidet.

Tirsdag glæder jeg mig til stegte ris med kylling & æg. Jeg tilsætter gulerod, ærter og hvad køleskabet ellers indholder af grønt. Manden synes det er for tørt, så han får karrysaucce til.

Onsdag skal vi have TACOTÆRTE, min favorit indenfor tærteverden. Jeg ser hvad køleskab og fryser indeholder af grønt til salaten.


Torsdag er dagen før Store Bededag. Og vi skal da følge traditionen, så aftensmaden bliver lune HVEDER med smør & pålæg.

Fredag må det godt være lidt nemt. Vi har planer om at skifte til sommerdæk og rengøre bilerne. Derfor bliver det fiskefrikadeller med rugbrød, citron & remoulade. 

Jeg har set der er nye udenlanske kartofler at få i supermarkedet nu, så lørdag skal vi have KOLD KARTOFFELSALAT MED KARRYFRIKADELLER og TOMATSALAT- mums jeg glæder mig, så er sommeren på vej.

Søndag bliver det til rester fra lørdag.


2 kommentarer:

  1. Mange tak, der er en hel masse gode ideer i planen for denne uge. Jeg vil kopiere en del af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. EJ det var dejligt at høre at du kan bruge indpirationen <3

      Slet