mandag den 21. april 2014

Påskefrokost anno 2014.

Jeg har jo, som jeg har omtalt tidligere, haft lidt mere overskud her den sidste 1½ uges tid. Måske grunden er, at i lørdags skulle vi holde påskefrokost for pigerne (Lærke-mus & Sjalåtte) fra Kjøvenhavn. 

Det var meningen at Mobber osse skulle komme. Men med kort varsel blev hun inviteret til Nordjylland, hvor hendes lillebror, der til dagligt bor i det finske, var hjemme, så selvfølgelig skulle hun derop. 
Kimse var blevet syg, og jeg tror at Manden allerede var på raden at vandvid over pigefnidder, inden at de var ankommet. Så han fik heldigvis Max til at træde til med kort kort varsel.

Det var en fantastisk dag, der blev hygget i stor stil, spiset massere af mad og nusset en hel del om drengene. For det er jo på den måde at vi har lært hinanden at kende. Både Lærke-mus og Sjalåtte har også franske bulledogs og vi har lært hinanden at hende gennem HUNDEGALLERI.dk, for en del år siden. Derefter har vi, et par gange årligt mødtes til hundetræf. Og efter min INDLÆGGELSE i efteråret, har Lærke-mus og jeg, fået et helt fantastisk forhold. Og taler sammen hver evig eneste dag.

Dette indlæg vil vise vores dag med billeder, jeg vil ikke skrive opskrifter på tingene heri, men blot under billedet linket til dem. Så har du lyst til at se opskrifter, klikker du blot på navnet på retten, der er skrevet med STORE bogstaver og i en anden farve. Og sådan er det faktisk altid når jeg linker til andre sider eller opskrifter.

Mobber var jo forhindret i at komme til påskefrokosten, men kiggede ud Langfredag istedet og havde påskeæg med til os.
Jeg elsker jo Poul Pava og det ved hun.


Max havde denne smukke påskebuket med.


Lærke-musen havde plynret ramsløg fra haven hvor hun arbejder. Ihhh, hvor ville jeg gerne have set hende ligge der, på alle 4 med måsen i vejret. Og en nysgerrig fransk bulldog ved siden, der ikke kan forstå hvad moar laver.


Jeg fik disse lækre hjemmelavede marmelader af Lærkes mor. 
Glæder mig til at smage dem. 
Der var et glas med orange-lime & nektarin med skåret vanille i. Et med hyldeblomst mums. Et med ingefær-orange. Et lime & citron og et med citron med skåret vanille i.


Bordet inden at vi invaderede det.

Og til maden:
Et helt classic æg og rejer. 
Pyntet med lidt snittet Iceberg i bunden af fadet.

RØGET HAMBURGERRYGSALAT - blev hurtigt en af favoritterne hos alle.

Min populære RØGET MAKRELSALAT.

Roastbeef (hjemmebragt) med hjemmelavet FLØDEPEBERROD.

Lærke-Musens total toplækre hønsesalat. 
(Jeg har tiltusket mig opskriften, så den skal I nok få en dag) 
Derudover havde Lærke osse lavet en skøn æggesalat og remoulade, som jeg aldrig nåede at få taget billeder af.

FRIKADELLER

FISKEFILET med citron.

Skååål.

Et godt billede af hvor sjovt vi har det, når vi er sammen.

Og Odense-drengene: Bagerst ses Manden og forrest Max.

Her har vi Tuborg Classic-pigerne fra Kjøvenhavn:
I front se Lærke-Musen og bagers Sjalåtte.

Cæso var min bordherre.
Han sad lige så fint med ved bordet
- behøver jeg at sige, at han tror ,at han er et menneske.


Charlie var meget træt og sov under hele frokosten,
men efter vi havde ryddet op havde ham og Sjalåtte "et moment".


Der hygges og nusses i stor stil.

Og beundres - det er læææææænge
siden de to har set hinanden sidst.

Cæso nyder et øjeblik hos Onkel Max.

Lærke-musen havde bedbragt hendes berømte cheesecake,
som vi fik til dessert.

Nuurrrhhh den er altså go´.
Efter maden nød vi solen på terrassen.
Cæso skulle vise sig med sin bold.

Total yummyfjæs. Bare af at lege med bolden.


Manden og hans yndlings-Cæso.

Mens Cæso legede med sin bold,
charmede Charlie sig ind hos pigerne.


Charlie elsker, når der er nogle, der gider nusse og pusle om ham.

Mine adoptivbabyer.
Sjalåtte havde jo lovet, at medbringe tomatplaner.
 

Og som overraskelse, havde hun også et par peberfrugtplanter med. Dem er jeg spændt på. Har overhovedet ingen erfaringer med sådanne.
Jeg havde lovet Lærke-Musen ROMKUGLER, men det kom vi først i tanke om fradag aften og jeg havde ingen romessens.
Så Lærke medbragte essensen og vi fik dem lavet sammen.


Og så havde Lærke-Musen fået en fix idé, om at hun skulle prøve at lave panko. Da hun ingen foodprocessor har, medbragte hun brødet
 og vi rev det her på min MOULINEX RIVEJERN.
Jeg fik halvdelen, så der er en opskrift på vej.


Dagen efter fik mine ramsløg nyt hjem i en af mine store potter.....
Ved ikke om de når at give noget i år, men ellers glæder vi os til næste år.....woop wooop.


Og så har jeg lige oppedaget at der slet ikke er nogle billeder af mig. Men I ved jo allerede hvordan jeg ser ud, ikk?


Når enden er go´............

Tak til dejlige mennesker, for en skønt dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar