torsdag den 13. juli 2017

Danablue-smør

Det er blevet en fast tradition at når grillsæsonen starter, laver jeg et par forskellige slags kryddersmør, som jeg fryser ned, så vi har til sommerens grillmåltider.

I år har jeg valgt at lave små portionsdutter fremfor en hel "pølse" til at skære af. Det er nemlig meget nemmere at tage et par dutter op end skulle til at finde skærebræt og kniv frem for så at skære et par skiver 😆

Udover denne med Danablue, har jeg også i år lavet RAMSLØGSMØR, da mine ramsløgblade stod flottest.

Men mangler du anden inspiration finder du her opskrifterne på KRYDDERSMØR MED FETA, BACONSMØR, HVIDLØGSSMØR og RØDBEDESMØR MED HVIDLØG.


Danablue-smør.

75 g. Danablue
150 g. Smør

Smør og ost tages ud af køleskabet 3 – 4 timer før du skal røre det.

Både smør og ost skæres i mindre stykker og kommes i en minihakker. Her køres det, til det bliver en ensartet masse.

Det kommes i en sprøjtepose med en stor stjernetyl i og sprøjtes ud i små dutter på en tallerken. Bagefter stilles tallerkenen på køl til smørret er fast igen og så er det klar til at spise.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: JA
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar