mandag den 20. januar 2020

Blomkål bagt med bacon

Jeg elsker blomkål i alle afskygninger og prøver gerne på at "opfinde" nye udgaver. De fleste gange jeg laver nye ting, skriver jeg helt automatisk mængder og ingredienser ned - det kunne jo være at det blev en succes som bare må herind. Denne opskrift er så en af dem, hvor jeg ikke fik noteret noget som helst. Heldigvis er det ikke en ret, der bliver ødelagt hvis mængderne ikke passer. Derfor bruger du bare, de mængder der passer dig og din familie. 

Men husk, at det er en god ide ikke at lave blomkålsbuketterne alt for små, da bagetiden vil blive for kort til at baconen kan nå at blive stegt.

Blomkål bagt med bacon.

Blomkål
Olie
Bacon – i skiver
Timian
Salt
Peber

Blomkålen deles i buketter, gerne lidt store i det. De skylles og tørres godt. Herefter kommes de i en plastpose, sammen med en olie og krydderier. Det vendes sammen og kommes i et smurt fad.

Baconen klippes i stykker på ca. ½ cm. De skilles ad og fordeles ovenpå kålen.

Bages ved 200o i ca. 35. minutter. Kålen skal være mør, men have bid.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
TIPS & TRICKS:
ANDET: Du kan sagtens lave små blomkålsbuketter, men det betyder mindre bagetid og så er det ikke sikkert at bacon bliver tilberedt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar