søndag den 17. maj 2020

Madplan uge 21.2020


Så blev det igen søndag og jeg har fået lavet næste uges madplan. 

Jeg har idag kogt og plukket kylling, til vi skal have høns i asparges i morgen og tirsdag - uhhmmm jeg glæder mig. 

Jeg har kogt rigeligt, så udover de to dage på madplanen, så bliver der også til fryseren. Noget vi kommer til at blive glade for de næste mange weekender, for vi er nemlig gået igang med at rense vores facade ned på hus og skur. Så er det rart med nem mad til de dage.


Mandag laver vi en kæmpe portion HØNS I ASPARGES. Vi får kogte kartofler og gulerødder til.

Tirsdag bliver det nemt, for der skal vi have rester fra mandag. Bare med tarteletter til, i stedet for kartofler.

Onsdag har jeg fødselsdag og derfor bliver det take-away af en eller anden slags.

Torsdag steger vi er par HAKKEBØFFER & SPEJLÆG. Vi har stadig masser af jordskokker i haven, så dem tager vi nogle af og bager i ovnen, sammen med hvidløg og timian.

Fredag skal som det plejer være nemt. Så her får vi wrap med salat, karry dressing og kylling. Jeg har købt en pose (2 ½ kg.) stegt, stimlet kylling på arbejde, så nemt og smager så godt.

Lørdag skal vi have TUNMOUSSE. Dog står der rygeost i opskriften, det skifter jeg ud med cremefraiche. Det bliver en måltidsudgave, så vi får salat, rejer og brød til.

Søndag bliver det STEGT FLÆSK, selvfølgelig med det klassiske tilbehør: Kogte kartofler, PERSILLESAUCE & RØDBEDER.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar