mandag den 6. april 2020

Madplan uge 15.2020


Det er ugen op til påske og vi holder ferie herhjemme. 

Vi har planer om at få lavet en masse i haven og generelt bare være meget ude i det gode vejr. Derfor bærer vores menu denne uge, præg deraf. Overskriften er derfor nemt og hurtigt. Og vi rydder stadig ud i fryserne, så kun det allermest nødvendige bliver handlet. Jeg håber, du kan blive inspireret - God påske 💗

Mandag starter vi vegetarisk ud. Vi skal have SPAGHETTI I BROCCOLISAUCE. Og for at det bliver vegetarisk, undlader vi selvfølgelig baconen 😅

Tirsdag bliver det FRIKADELLER med rugbrød & RØDKÅL. Frikadellerne er i fryseren, så de skal bare lunes. Har du lyst, kan jeg anbefale DETTE koldhævede rugbrød uden surdej. Det smager så godt og er nemt at lave.

Onsdag skal vi i fusionskøkkenet 😝 Det bliver med en PIZZAOMELET, den smager fantastisk og er hurtig at lave. For at få lidt grønt ind i måltidet, bliver det til gnavegrønt , sikkert gulerødder, peberfrugt og tomat.

Torsdag dykker jeg igen i det iskolde skattekammer og henter en omgang INDISK KARRY KYLLING. Det er en af de retter, som tager en del tid at klargøre og lave. Derfor laver vi altid laver en kæmpe grydefuld og fryser i portioner, så er der altid nemt mad til de travle dage. Vi får couscous og dampet broccoli til.

Fredag står den på forårsruller med gulerodsråkost. Hos os bliver det den fra Daloon, men har du overskud, synes jeg du skal lave dem selv. Jeg har HER en udgave med oksekød og HER en med svinekød og rejer.

Lørdag smækker vi en FLÆSKESTEG lang tid i ovnen, til en omgang  flæskestegssandwich. Har vi overskud bliver det hjemmebagte  GROVE BURGERBOLLER, hvis ikke, bliver de købt. De bliver smurt med salat mayonnaise og stegen får selskab af RØDKÅL og AGURKESALAT.

Søndag skal vi have hjemmelavede PITABRØD med kylling & salat. Brødene har vi i fryseren, fra sidst og kyllingen er noget jeg har købt med hjem fra arbejde - det er færdigstegt og strimlet - MEGA nemt 😊 Mon ikke jeg så lige overkommer at snitte salaten 😀


Ingen kommentarer:

Send en kommentar